Door op "Alle cookies accepteren" te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de navigatie op de site te verbeteren, het gebruik van de site te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen. Bekijk ons Privacybeleid voor meer informatie.

Hoe verlopen buitenlandse overschrijvingen buiten de EU?

Dat kan op verschillende manieren, want er is meer dan een optie om een overschrijving uit te voeren!

De opties zijn:

  • De kosten zelf dragen;
  • De kosten delen met de ontvanger;
  • De kosten volledig door de ontvanger laten dragen.

Bij buitenlandse betalingen vragen we doorgaans om het volledige factuurbedrag te ontvangen, en dat de opdrachtgever de kosten voor de overschrijving draagt. Wel hebben we het liefst dat de betaling in euro gebeurt, zo vermijden we wisselkoersrisico, waarbij de wisselkoers tussen de euro en de vreemde valuta mogelijk voor een nadeel zorgt.

Als we door de wisselkoersen niet het volledige bedrag ontvangen van je opdrachtgever, nemen we uitzonderlijk de kost voor de overschrijving voor onze rekening—tenminste, als je factuurbedrag hoger ligt dan 2 500 euro. Als je betaling gewoon in euro gebeurt, kan je factuurbedrag natuurlijk wel lager liggen.

We accepteren geen buitenlandse betalingen via PayPal of creditcard, want die hebben een hoge verwerkingskost. Daarom raden we een betalingsplatform zoals Wise of Xoom aan. Via Wise maakt je klant op een makkelijke en goedkope manier vreemde valuta over naar buitenlandse bankrekeningen. Een account is volledig gratis en je opdrachtgever kan ons een automatische e-mail sturen, naar [email protected], dat de betaling onderweg is. Het bedrag komt dan bij ons terecht en wij volgen deze verder op!